דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תלונה באיביי 

מאת    [ 07/08/2010 ]

מילים במאמר: 550   [ נצפה 2633 פעמים ]

מה זה "תלונה באיביי"?

תלונה באיביי היא כל דיווח של קונה במסגרת ה- Buyer Protection programs על מוכר מסוים, שלא סיפק מוצר או ששלח מוצר שונה מהתיאור באיביי.

באיביי מחלקת את התלונות של הקונים ל-2 סוגים:

תלונות "פתוחות" – תלונות שמטופלות על ידי המוכר, אך עדיין לא הגיעו לפתרון. כמות התלונות הפתוחות של כל מוכר לא יכולה לעלות על 1% מסך המכירות בשנה (מקרה 1 על כל 100 מכירות), ולמוכרים שמוגדרים TOP RATED SELLERS מותר לקבל תלונות עד כמות של 0.5% מסך המכירות בשנה, כלומר מקרה פתוח אחד בלבד על כל 200 מכירות.

כל תלונה כזו שהגיעה לפתרון, או באיביי ושפייפאל מחליטות לטובת המוכר,  נמחקת מיד מהסטוריית התלונות על המוכר באיביי.

תלונות "לא פתורות" – אם קונה התלונן על מוכר מסוים ופתח נגד המוכר CASE במסגרת ה - Buyer Protection programs שלו באיביי ובפייפאל, המקרה חייב לקבל את תגובת המוכר תוך פרק זמן מוגדר (עד 7 ימים), והמוכר חייב לפתור את הבעיה.

אם המוכר לא הגיב בזמן לתלונה, ובעצם גרם לכך באיביי או פייפאל יזכו את הקונה בסכום ששולם על המוצר - המקרה נשאר "לא פתור".

כמות התלונות ה"לא פתורות" לכל מוכר באיביי חייבת להיות נמוכה מ-3 מקרים בשנה, ולמוכרים שמוגדרים TOP RATED SELLERS הכמות מוגבלת ל 0.3% מסך כל המכירות בשנה, כלומר מקרה "לא פתור" אחד בלבד על כל 334 מכירות.



איך בודקים אם מישהו התלונן עלי באיביי?

בכל שלב המוכר יכול להכנס ל-Dashboard שלו ולראות שם את כמות ה"תלונות הפתוחות" באיביי ובפייפאל, ולפעול לפי ההוראות כדי לפתור את התלונה של הקונה ולספק את השירות בסטנדרטים שלו באיביי.

 

 

משמעות "מדד המוכרים" החדש בספטמבר 2010

השינוי הצפוי בדרך באיביי לבדוק את איכות המוכרים באתר, מצביע על הכוונה באיביי לצמצם את כמות המוכרים הלא מקצועיים באתר, ולאפשר רק למי שבאמת יכול לספק שירות מקצועי וטוב לקונים באיביי למכור את המוצרים שלו לקהל הלקוחות באיביי.

מדיניות זו היא חלק מהמגמה באיביי להתמודד בתחרות העיקשת מול AMAZON על ליבם וכיסם של הקונים באינטרנט, ולשבור את התדמית באיביי כאתר "יד שנייה" או אתר למכירות פומביות בלבד.

איביי סימנה את "חווית הקניה" כמטרה ברורה ויסודית, וכפי הנראה היא לא תתפשר על איכות המוכרים באיביי ורק תמשיך לדרוש מהם יותר שירות ויותר מקצוענות, ובתמורה - תעניק למוכרים יותר חשיפה למוצרים שלהם ובסופו של דבר יותר קונים.

 

http://www.baybuy.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב